Innovatie: de sweet spot van succes

Innovatie drijft ons vooruit: het inspireert, daagt uit en opent mogelijkheden. De sweet spot of innovation ontstaat wanneer haalbaarheid, wenselijkheid en schaalbaarheid samenkomen. Hier transformeren ideeën tot oplossingen die levens verbeteren, bedrijven groeien en de wereld veranderen. Samen bouwen we aan een verrassende en haalbare toekomst.

Onderdelen van innoveren

Richt je op de mens

Innovatie moet inspelen op de behoeften en verlangens van mensen. Zonder wenselijkheid wordt een oplossing niet geaccepteerd of gebruikt.

Sluit dit aan bij wat mensen écht willen of nodig hebben?

Kijk naar business

Innovatie moet op grotere schaal impact maken om waardevol te blijven. Zonder schaalbaarheid blijft de impact beperkt.

Is het businessmodel toekomstbestendig?

Maak het haalbaar

Een idee moet technisch en praktisch uitvoerbaar zijn. Zonder haalbaarheid blijft het bij een droom.

Hebben we de juiste expertise en middelen?

Hoe innovatief is jouw bedrijf?

Doe de Innovatie Scan en kom erachter!

Trends & innovatie

De weg kwijt in het volgen van trends en hoe je goed moet innoveren?

Wij publiceren regelmatig trendrapportages!

Het innovatie gedachtengoed

Samen met jou gaan we op weg naar de volgende horizon door te experimenteren en te leren, te concluderen en weer proberen. Elke keer een stap verder. Met elke stap wordt de toekomst tastbaarder. In onze aanpak passen we toe wat grote bedrijven en succesvolle start-ups al jaren doen - we brengen beproefde methodes als Lean Startup, Design Thinking en Agile vanuit de boardroom naar de werkvloer.

We werken met een duidelijk stappenplan, van scope tot analyse tot ideeontwikkeling, testen en valideren en dan implementatie. Iedere stap met een duidelijk begin, midden en eind. Na elke stap bepalen we samen hoe verder. We houden het tempo hoog doordat we in korte snelle sprints werken. Hierin leveren we tussentijdse resultaten op en bepalen we iedere week samen wat de prioriteiten zijn en welke acties we gaan doen.

Design thinking

Design thinking

Zorgen dat het idee feasible, viable en desirable is.

Lean startup

Lean Startup

Validiteit van een idee testen door snel bouwen, meten en leren.

Scrum

Agile

Gestructureerd werken met planning, reviews en retrospectives.

Innovatie Canvassen

Waardepropositie Canvas

Het Value Proposition Canvas (VPC) is er om jou te helpen ontdekken welke waarde jouw aanbod heeft voor je klanten. Met dit canvas breng jij overzichtelijk in kaart hoe je op dit moment waarde creëert en hoe je jouw aanbod nog beter kunt laten aansluiten op de behoeften, pijnpunten en wensen van jouw klanten.

Risicovolle Aanames Canvas

“Assumptions are the mother of all screw-ups” is een veelgebruikte uitspraak in de wereld van start-ups. De Riskiest Assumption Canvas helpt jou om de meest riskante aannames in jouw plan op te sporen. Zo stel je prioriteiten en richt je je op de juiste dingen doen, in plaats van de te laat er achter komen dat je aanname niet klopte en je een grote (financiële) fout hebt gemaakt.

Onze manier van werken

Innoveren

Transformeren

Groeien

Met onze agile, lean en scrum aanpak combineren we structuur met flexibiliteit, zodat we het maximale uit jouw project halen. Benieuwd hoe we dat doen? Lees meer over onze aanpak & expertise, of neem direct contact met ons op.

Deze projecten pakken we ook graag op

Propositie en branding

Een krachtige propositie onderscheidt je van concurrenten en benadrukt de unieke waarde die je levert, terwijl consistente branding vertrouwen opbouwt, herkenbaarheid vergroot en een emotionele connectie creëert met je doelgroep. Samen vormen ze de basis voor een duidelijke positionering in de markt en langdurige klantloyaliteit.

Business en strategie bepaling

Een heldere strategie helpt bij het maken van gefundeerde keuzes, het optimaliseren van middelen en het inspelen op kansen en uitdagingen. Het vormt de basis voor duurzame groei, innovatie en het realiseren van een toekomstbestendige visie, terwijl het team zich focust op gezamenlijke prioriteiten en resultaten.

Doelgroep onderzoek en analyse

Door inzicht te krijgen in je doelgroep kun je je producten, diensten en communicatie beter afstemmen, wat resulteert in meer relevante aanbiedingen en een sterkere klantrelatie. Dit verhoogt de effectiviteit van marketinginspanningen, zorgt voor een hogere klanttevredenheid en draagt bij aan het behalen van je bedrijfsdoelen.

Prototypes maken en testen

Prototypes maken en testen stelt je in staat om vroegtijdig feedback te verzamelen van gebruikers, problemen te identificeren en verbeteringen door te voeren, waardoor je de kans vergroot dat het eindproduct daadwerkelijk voldoet aan de verwachtingen van je klanten. Dit proces vermindert risico’s, versnelt innovaties en zorgt voor een beter afgestemd en functioneel eindresultaat.

We hebben een groot workshop aanbod!

We bieden een breed scala aan workshops die zijn ontworpen om organisaties te ondersteunen in hun processen. Onze workshops richten zich onder andere op verduurzaming, innovatie, strategieontwikkeling en doelbepaling.

Innovatie projecten

Voor verschillende klanten hebben we hun innovatievraag gerealiseerd! Ontdek welke waarde we hebben gerealiseerd.

Ga vandaag nog aan de slag
met innovatie!

Heb je een idee waar je mee aan de slag wilt gaan? Benieuwd of jouw propositie wel echt aansluit bij je doelgroep of wil je ontdekken welke kansen jouw bedrijf kan pakken?