Ons gereedschap
Goed gereedschap helpt de klus te klaren.
Wij werken met een gestructureerde aanpak en beschikken over een goed gevulde gereedschapskist die ons helpt om de klus te klaren. Iedere Horizonteer is getraind in het toepassen van de tools, zodat zij in staat zijn ze op de juiste manier te gebruiken en snel resultaat te boeken. Wij houden niet van te complexe modellen en schema’s die weinig mensen écht snappen en daardoor weinig impact hebben. Wij houden wel van praktische en snel toe te passen tools die zaken in beweging zetten en leiden tot resultaat bij innovatievraagstukken.
Innovatiehandboek
We geven onze klanten graag een kijkje in de keuken om te laten zien hoe we te werk gaan. Daarom hebben we een innovatie handboek ontwikkeld waarin in begrijpbare taal staat uitgelegd hoe we onze concepten testen en ook wat we daarmee willen bereiken. Zo staan we altijd op één lijn over wat gaan uitvoeren en hoe dat bijdraagt aan de ontwikkeling van het nieuwe product of dienst.
Download nu ons
innovatiehandboek!
Lees nu de Maandagmorgenkater!
Een spannend verhaal met praktijkinzichten over hoe innovatie soms niet lukken wil (en hoe dan wel)
Workshop tools
Breng jouw creativiteit tot leven!
Onze missie is om jouw creativiteit en innovatiekracht een boost te geven, ongeacht jouw branche of achtergrond. Met onze unieke kaartensets maak jij creatieve gesprekken spannender, overzichtelijker en vooral leuker. Ontdek hoe ze voor jou het verschil kunnen maken!
Innovatie canvassen
We maken bij Horizonteer gebruik van beproefde innovatiemethodes en die houden we niet voor onszelf! We delen graag onze innovatie tools zodat jij ook je stappen begrijpbaar kan vastleggen.
Wil je meer leren over deze canvassen? Dat kan! Bij elk canvas staat een korte uitleg, met daarbij de mogelijkheid om er nog meer over te lezen of om het canvas te downloaden.
Business Model Canvas
Het Business Model Canvas (BMC) is dé tool om in één oogopslag de belangrijkste onderdelen van je bedrijf te zien. Met dit overzicht ontdek je precies hoe jouw bedrijf waarde creëert, levert en inkomsten genereert. Het BMC is een echte alleskunner: jij kunt het gebruiken om inzicht te krijgen in hoe jouw bedrijf werkt, nieuwe strategische mogelijkheden uit te werken, of om aan stakeholders helder uit te leggen hoe jouw bedrijf in elkaar steekt. Of je nu strategisch wilt plannen of gewoon overzicht nodig hebt, het BMC is er voor jou!
Waardepropositie Canvas
Het Value Proposition Canvas (VPC) is er om jou te helpen ontdekken welke waarde jouw aanbod heeft voor je klanten. Met dit canvas breng jij overzichtelijk in kaart hoe je op dit moment waarde creëert en hoe je jouw aanbod nog beter kunt laten aansluiten op de behoeften, pijnpunten en wensen van jouw klanten. De inzichten die je krijgt, helpen je om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen waar klanten echt op zitten te wachten, of om jouw bestaande aanbod te verbeteren. Bovendien helpt het je om messcherpe proposities te ontwerpen die de aandacht trekken en klanten overtuigen om voor jouw bedrijf te kiezen.
Customer Journey Canvas
Het Customer Journey Canvas is er om je te helpen inzicht te krijgen in alles wat jouw klant meemaakt tijdens de zoektocht naar een oplossing voor een specifieke behoefte of wanneer er bepaalde activiteiten uitgevoerd worden. Met dit canvas kun je de hele klantreis helder in kaart brengen, zodat je verbeterkansen kunt spotten en actie kunt ondernemen om de ervaring van jouw klanten te optimaliseren. Het helpt je om tijdig in te spelen op veranderende klantbehoeften en om krachtige merk-momenten en wow-ervaringen te creëren gedurende de hele klantreis. Zo maak je jouw klanten blijer én loyaler!
Team Canvas
Het Teamcanvas is een krachtige tool die jou en jouw team helpt om succesvol samen te werken. Met het Teamcanvas kun je vergaderingen structureren, wrijvingen en conflicten oplossen en een productieve werkomgeving creëren. Op een leuke en interactieve manier zorgt het ervoor dat jullie als team op één lijn komen — allemaal op één overzichtelijke pagina. Wij gebruiken het Teamcanvas vaak bij de onboarding van nieuwe klanten en Horizonteers, zodat jouw team meteen een vliegende start maakt!
Riskiest Assumption Canvas
“Assumptions are the mother of all screw-ups” is een veelgebruikte uitspraak in de wereld van start-ups. De Riskiest Assumption Canvas helpt jou om de meest riskante aannames in jouw plan op te sporen. Zo stel je prioriteiten en richt je je op de juiste dingen doen, in plaats van de te laat er achter komen dat je aanname niet klopte en je een grote (financiële) fout hebt gemaakt. Met deze test ontdek je of de meest kritieke onderdelen van jouw plan echt kloppen, zodat je sterker en zekerder verder kunt.
Duurzaamheid canvassen
Wil je aan de slag met verduurzaming van je bedrijf? Of wil je de transitie maken naar de circulaire economie? Dan kan je onderstaande canvassen gebruiken!
Duurzaam Ondernemen Canvas
Wil je aan de slag gaan met verduurzaming van je bedrijf? Dan is het belangrijk om te ontdekken waar je nu staat op het gebied van duurzaamheid. Daarnaast moet je terug kijken naar de duurzaamheidsinitiatieven die je al hebt ondernemen. Vanuit die positie kan je vervolgens hoe je verder kan doorpakken.
Keten in Kaart Canvas
Opzoek naar Circulaire Ketens? Breng je keten in kaart voor 1 specifiek product, verpakking of materiaal. Zet alle informatie duidelijk bij elkaar en kom erachter welke stakeholders een aandeel hebben, waar de in en uitstromen zijn, welke regelgeving invloed heeft en welke kansen dit oplevert.
CSRD Canvas
Wil of moet je aan de slag gaan CSRD? Dan is een eerste goede stap om het Horizonteer CSRD canvas in te vullen. Dit is een voorbereidende oefening op het fundament van de CSRD: de Dubbele Materialiteitsanalyse.