Tijdens een van onze innovatie workshops zoom je in op specifieke aspecten van jouw bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan het versterken van je businessmodel, waardepropositie of toekomststrategie. Er zijn tal van onderwerpen om uit te kiezen, en we kunnen samen het doel bepalen en beslissen waar je meer inzicht of kennis wilt vergaren. Of je nu kiest voor een workshop op locatie of in ons inspirerende UCo, onze workshops bieden jouw team de kans om verder te groeien en stappen voorwaarts te zetten.
Workshops
Risicovolle aannames
In deze workshop ga je aan de slag met het identificeren en evalueren van de meest riskante aannames in je zakelijke idee of project. Door deze aannames te ontdekken en te begrijpen, kun je gerichte acties ondernemen om ze te valideren of te weerleggen, waardoor je de basis legt voor een sterk en veerkrachtig product
Waarde propositie
In de waarde propositie-workshop leer je om een diepgaand begrip te ontwikkelen van de behoeften, wensen en pijnpunten van jouw doelgroep. Door het visualiseren van de waardepropositie en de klantprofielen kan je jouw producten of diensten afstemmen op de specifieke eisen van de markt en de juiste klanten aantrekken en behouden.
Experimentatie, MVP’s & pilots
Tijdens de Experimenteren-workshop ga je aan de slag met hoe je effectief experimenten kunt ontwerpen en uitvoeren om aannames te valideren en nieuwe ideeën te testen. Dit proces stelt je in staat om snel te leren en itereren, wat essentieel is voor innovatie en het minimaliseren van risico's in de ontwikkelingsfase.
Unieke merkpositie
Deze workshop verkent de spanningsvelden in jouw markt, omtrent o.a. jouw bestaande producten en je klantwensen. Zo creëren we een interessant veld voor nieuwe interessante ideeën. Deze techniek kan goed worden toegepast om nieuwe product ideeën te verkennen, maar ook voor interessant marketing strategieën van je huidige producten.
Workshops zijn de katalysator die jouw ideeën omzetten in actie. Ze brengen teams samen, verrijken kennis, stimuleren creativiteit en geven vorm aan je visie. Het begint allemaal met een creatief idee, en workshops zijn de sleutel tot het omzetten van dat idee in concrete stappen.
Gebruikersonderzoek en strategie
In deze workshop leer je het begrijpen van de doelgroep en het ontwikkelen van strategieën om effectief op hun behoeften en wensen in te spelen. Deelnemers zullen leren hoe ze klantprofielen kunnen opstellen en hoe ze strategische beslissingen kunnen nemen om hun doelgroep te bereiken en te bedienen.
Trendonderzoek
In de Trendonderzoek-workshop wordt je getraind in het identificeren en analyseren van opkomende trends en verschuivingen in de markt. Door een grondig begrip van relevante trends kan je proactief reageren en strategieën ontwikkelen om concurrentievoordeel te behalen.
Agile werken
Door agile te werken kunnen jouw teams grip houden op complexe projecten, flexibel inspelen op veranderingen en continu verbeteren. In korte, iteratieve cycli en door nauwe samenwerking binnen zelforganiserende teams worden producten en diensten sneller ontwikkeld. Communicatie binnen het team staat bij Agile werken altijd op scherp. Tijdens deze workshop leer je hoe Agile werken voor jouw bedrijf zal zijn en hoe je het kan toepassen.
Verandermanagement
In deze workshop behandelen we strategieën en benaderingen voor effectief verandermanagement in jouw organisatie. Je gaat leren hoe hoe je verandering kunt plannen, communiceren, implementeren en beheren, en hoe je de betrokkenheid van medewerkers kunnen vergroten om een soepele overgang naar nieuwe processen, systemen of bedrijfsculturen te faciliteren.
Roadmapping
De Roadmapping-workshop helpt jou bij het ontwikkelen van een toekomst visie, horizons en mijlpalen. Dit helpt bij het plannen van jouw innovatie-initiatieven en stelt je team in staat om prioriteiten te stellen en een duidelijke richting te volgen.
Missie & Visie
Missie en visie geven richting aan je organisatie door het doel en de toekomstige ambities te definiëren. De missie beschrijft waarom jouw bedrijf bestaat, terwijl de visie een inspirerend beeld van de toekomst schetst dat bij je past. Samen helpen ze om strategische beslissingen te sturen, medewerkers te motiveren en klanten en partners aan te trekken die zich herkennen in deze kernwaarden.
Communicatie die aanslaat
De Lean Canvas-workshop is gericht op het ontwikkelen van een beknopt en gestructureerd overzicht van je zakelijke model. Door middel van de Lean Canvas leer je snel belangrijke elementen van je bedrijfsstrategie vastleggen en aanpassingen aanbrengen op basis van feedback en veranderende omstandigheden.
Prijs & waarde bepaling
Pricing is het bepalen van de prijs voor je product of dienst. Het is cruciaal omdat het direct invloed heeft op je winst en marktpositie. Een sterke prijsstrategie kan marges verhogen, klantperceptie versterken en concurrentievoordeel bieden, wat bijdraagt aan duurzame groei en succes. Tijdens de workshop prijs & waarde bepaling ga je hiermee aan de slag!
Innovatiemanagement
De innovatiemanagement workshop haakt in op de stage-gate funnel. Hiermee richten we ons op jouw organisatie en een beperkt aantal ideeën, wat de efficiëntie en focus vergroot. Dit proces evalueert projecten in elke fase en ondersteunt besluitvorming over het verder ontwikkelen van veelbelovende concepten, waardoor risico's beter worden beheerd en de kans op succesvolle lanceringen toeneemt.
Workshop tools
Zelf groei waarmaken met onze nieuwe workshop-tools.
Maak kennis met onze kaartensets die creatieve gesprekken spannender, beter behapbaar, en leuk maken! Onze missie is om deze kracht van creativiteit en innovatie toegankelijk te maken voor iedereen, ongeacht branche of achtergrond.
-
Bij Horizonteer begrijpen we de kracht van sterke brainstormsessies. Onze nieuwe Sterk Brainstormen Kaartenset is de ultieme gids voor creatievelingen, teams en ondernemers die op zoek zijn naar grenzeloze ideeën en innovatie.
Met deze kaartenset til je jouw brainstormsessies naar een hoger niveau!
-
Nog beter de klantbehoefte naar binnen brengen? Binnenkort voegen wij de Persona kaarten toe aan ons assortiment. Onze set helpt de behoefte van de gebruiker scherp en centraal te krijgen in jouw team en organisatie.
-
Behoefte aan iemand die de juiste kritische vragen stelt? Binnenkort voegen wij de Sterk Kritisch Denken kaarten toe aan ons assortiment. Deze kaartenset is specifiek gemaakt om jou kritische vragen voor te leggen.
Stay tuned!
We denken graag met je mee!
Je kan altijd vrijblijvend met ons contact opnemen.