Case: Sanaja Hygiëne Services

In het kort

Sanaja Hygiëne Services zet zich in al haar werkzaamheden in voor duurzaamheid. De huidige activiteiten zijn zorgvuldig geselecteerd, producten sluiten aan bij de visie, en er wordt hard gewerkt aan het realiseren van de ambities. Maar hoe breng je deze inspanningen over op (potentiële) klanten? Met dit vraagstuk kwam Sanaja naar ons toe. Met behulp van alle beschikbare informatie en data hebben we een plan ontwikkeld om de communicatie te versterken.

Hoe versnellen we?

Om te beginnen hebben we alle documentatie van Sanaja ontvangen en beoordeeld op samenhang en volledigheid. Vervolgens hebben we gekeken welke gegevens nog ontbraken en deze in samenwerking met het team van Sanaja verzameld. Dit hield onder meer in dat producenten werden benaderd voor aanvullende bewijsvoering en gegevens. Op basis van deze verzamelde informatie hebben we onderzocht hoe de duurzaamheidsprestaties van de verschillende merken en producten aansluiten bij de visie van Sanaja en de behoeften van haar klanten. Door samenhang te creëren, konden we een helder verhaal opstellen dat zal aansluiten bij de diverse wensen van de klanten van Sanaja.

“Horizonteer heeft ons goed ondersteund bij het structureren van onze productinformatie op basis van diverse duurzaamheidsfactoren. Dankzij hun hulp kunnen we producten nu beter vergelijken en duidelijke, correcte claims presenteren op onze website.”

— Kimberly Timmer, Marketing & Communicatie – Sanaja Hygiëne Services.

Wat hebben we geleverd?

Het onderzoeken en onderscheiden van informatie alleen was niet genoeg om waardevolle acties te genereren. Daarom hebben we een overzicht gemaakt van alle merken en producten die Sanaja aanbiedt, waarin alle claims duidelijk in kaart zijn gebracht. Dit overzicht is gebruiksvriendelijk, dynamisch en kan eenvoudig worden bijgewerkt, wat het vergelijken en terugzoeken van informatie aanzienlijk vereenvoudigt.

Daarnaast hebben we de diverse informatie-elementen en claims van de producten en merken samengebracht in acht duurzaamheidsprincipes. Deze vormen nu de kern bij Sanaja en helpen bij het maken van transparante en duurzame keuzes die aansluiten bij de wensen en verwachtingen van de klanten. Deze zijn vervolgens vertaald naar elementen op de nieuwe website van Sanaja. Ook hebben we een aparte duurzaamheid webpagina gemaakt.

Horizonteer experience

“De samenwerking met het team van Sanaja verliep buitengewoon soepel, wat ons in staat stelde snel te schakelen en resultaten te behalen. Dit maakte het project niet alleen effectief, maar ook erg leuk om aan te werken. Bovendien zijn de resultaten zodanig bruikbaar geworden dat het team van Sanaja hier nu én in de toekomst zelf succesvol mee aan de slag kan!”

- Yvonne, Horizonteer op dit project