Netvice

De strategische partner in klantreizen.

Uitdaging

Hoe maken we de propositie van Netvice begrijpelijk en aantrekkelijk voor hun klanten?

Doel

De kennis en expertise van Netvice vertalen naar een propositie waar niemand nee tegen kan zeggen. Dit verwerken we in een merk dat zichtbaar is in alle materialen die Netvice dagelijks gebruikt, zowel intern als extern.

Oplossing

Een nieuwe branding, website, een scherp gedefinieerde propositie en een vernieuwde communicatiestijl.

Stel je voor…

Je wilt een klantcampagne uitvoeren, maar je hebt er geen tijd voor! Het zijn complexe vraagstukken, en je moet rekening houden met toenemende eisen van toezichthouders en conversie-targets – en dat alles op een klantvriendelijke manier. Gelukkig is daar Netvice, die je volledig kan ontzorgen in dit proces! Dankzij hun jarenlange kennis en bewezen resultaten kunnen ze persoonlijk campagnebeheer, doelgerichte productconversie en backoffice-ondersteuning leveren.

De visie van Netvice

Netvice biedt helder, betrouwbaar en persoonlijk financieel advies met een focus op maatwerk en strategische ontzorging. Met een deskundig en WFT-gecertificeerd team helpen ze klanten bij hypotheken, verzekeringen, beleggingen en pensioenen. Transparantie, vertrouwen en sterke relaties vormen de kern van hun aanpak. Door diepgaande kennis van klantbehoeften en innovatieve tools bieden ze niet alleen advies, maar begeleiden ze klanten actief in hun financiële keuzes. Netvice staat voor een persoonlijke, doordachte en toekomstbestendige benadering.

De uitdaging

Met veel vakkennis en technische termen kun je snel verstrikt raken in je eigen verhaal naar de klant. Door de jarenlange ervaring en dagelijkse drukte is het lastig om de essentie van het bedrijf up-to-date te houden. De kernvraag werd:

“Waar staat Netvice voor en hoe kunnen we dit helder en direct overbrengen naar de klant?”

Het proces

Vanaf het eerste gesprek ondersteunen we Netvice bij het naar buiten brengen van hun propositie. Tijdens verschillende workshops hebben we waardevolle inzichten opgedaan, wat heeft geleid tot de ontwikkeling van de stem van Netvice. Door middel van interviews met (oud-)klanten hebben we precies begrepen waar Netvice in uitblinkt en hebben we een customer journey gevisualiseerd. Deze inzichten zijn vertaald naar de vernieuwde propositie en website. Dankzij het vertrouwen van Netvice konden we met veel plezier en creativiteit bouwen aan de nieuwe stijl.

Om tot de propositie en vernieuwde website te komen, hebben we de volgende stappen doorlopen:

  • Interne interviews: Begrijpen hoe Netvice werkt en welke kennis ze in huis hebben.

  • Propositie workshop: Achterhalen wat de stem van het bedrijf is voor zowel klanten en als medewerkers.

  • Klant interviews: Valideren dat de vernieuwde propositie ook daadwerkelijk aanslaat bij de klant.

  • Brand design: Het merk van Netvice ontwikkelen in een herkenbare beeldtaal.

  • Propositie document: Een werkbaar document dat gebruikt kan worden om klanten binnen te halen en helder beschrijft wat Netvice doet en kan.

  • Ontwikkeling website: Een complete website in de stijl van Netvice, waar klanten eenvoudig vinden wat ze nodig hebben.

Het resultaat

Voor Netvice, een financieel advies- en klantcampagnebedrijf in Tilburg, hebben we een aantrekkelijke website ontwikkeld met een duidelijke propositie. Hierdoor kan Netvice hun klanten nog beter bedienen en overtuigen. Klanten van Netvice krijgen nu direct inzicht in hoe ze ontzorgd kunnen worden bij hun klantreis of financieel advies – nog vóór het eerste gesprek met Netvice.

Neem contact op met Yvonne:

Wil jij ook je propositie verscherpen?