Case: Looops
In het kort
Looops richt zich op upcycled kantoorinrichting, waarbij ze oude bedrijfsmeubilair opkopen, opknappen en weer verkopen. Dit doen zij mede met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ze benaderden ons met een MVP voor een circulair meubelmanagement platform waarvoor ze voldoende interesse van huidige en potentiële klanten hadden ervaren om het op te schalen en het te doen groeien.
Hoe versnellen we?
Het probleem met de MVP van Looops was dat het niet intuïtief werkte en niet goed was geoptimaliseerd. Daarom namen we het UX-design en het product-ownerschap op ons. We zijn begonnen met het begrijpen van de context door klantinterviews te doen om de prioriteiten goed te positioneren. Bovendien onderzochten we belangrijke marktontwikkelingen, zoals Furniture as a Service, om dit gemakkelijk in de toekomst te integreren. Vervolgens hebben we in samenwerking met Lazymen een design gemaakt en het product ontwikkeld, met een laagdrempelige MVP om snel feedback van klanten te ontvangen en functionaliteiten aan te passen.
“Horizonteer heeft samen met Lazymen een uitstekend platform neergezet. Door constant te luisteren naar feedback is de gebruikerservaring constant verbeterd.”
— Peter Bas Cremers, eigenaar - Looops
Wat hebben we geleverd?
De uitkomst: LooopsID is hét platform voor circulair meubelmanagement. Voorbijgangers kunnen via een NFC-sticker en een mobiele app via het meubelpaspoort problemen of schade rapporteren, waardoor facilitair managers het meubilair effectief kunnen beheren.
Toekomstperspectief: Met zicht op de toekomst zal er verder ontwikkeld worden om nog meer grip te krijgen op duurzaamheid. Dit omvat de invoering van volledige materiaalpaspoorten en het regelen van een furniture-as-a-service abonnement via het platform. Deze uitbreidingen worden mogelijk gemaakt door een sterke, flexibele basis die is neergezet voor het LooopsID-platform.
Horizonteer experience
“Duurzaamheid en meubels maken zijn beide grote interesses van mij. Daarnaast vind ik UX design ook één van de leukste dingen uit ons vak. Hierdoor was er extra motivatie gepaard om aan LooopsID te werken. Daarnaast is Looops een bedrijf die voor dezelfde waardes staan als wij bij Horizonteer, dus het was een perfecte match”
- Seerp, Horizonteer op dit project