Case: Keesing Technologies DocumentChecker 2.0
In het kort
Documentfraude is een enorm probleem voor iedereen. Het komt in vele vormen voor en valt ons privé- en werkleven aan. Onze persoonlijke identiteiten kunnen worden aangevallen door valse identiteitsdocumenten en bedrijven worden vaak geconfronteerd met valse documenten die geen echte personen vertegenwoordigen. Bankbiljetvervalsing kan ons ook op persoonlijke en zakelijke manieren schaden en de integriteit van onze bedrijfseconomie ondermijnen.
Een van de meest geaccepteerde en begrepen manieren om onszelf te beschermen en dit soort fraude te bestrijden, is door gebruik te maken van vertrouwde en gezaghebbende informatie om te bepalen of een identiteitsdocument of bankbiljet echt is. Er zijn veel soorten oplossingen op de markt voor dergelijke verificatie, en een van de meest effectieve en toegankelijke is de DocumentChecker-webservice van Keesing Technologies. Dit publiceert vertrouwde documentbeveiligingsgegevens in de vorm van afbeeldingen en belangrijke beschrijvende informatie. Het toont hoe een echt document eruit zou moeten zien en hoe documenten in het echte leven kunnen worden vergeleken met correcte referentievoorbeelden.
Keesing Technologies heeft deze vertrouwde referentiegegevens al meer dan honderd jaar in papieren en digitale vorm verstrekt. Ons meest recente project was om onze DocumentChecker-webgebruikerservaring opnieuw te ontwerpen en te upgraden met een nieuwe gebruikersinterface en webdesign als onderdeel van een bredere SaaS-upgrade.
Voor dit project heeft Keesing een digitaal bureau ingeschakeld voor een webontwerp en heeft Horizonteer gevraagd om hulp bij het beheren van het overgangsproject voor een vlaggenschipproduct.
Wat hebben wij gedaan?
De upgrade van de DocumentChecker-gebruikerservaring van Keesing was gepland als een Agile-ontwikkelingsproject dat de aandacht en controle van een projectproducteigenaar vereiste om de interpretatie en levering van Keesing-vereisten te waarborgen. Na verschillende opties te hebben overwogen, vond Keesing dat Horizonteer het beste talentpakket bood voor dit project, inclusief het vermogen om snel en effectief te mobiliseren, en met een organisatorisch ondersteuningspakket gedurende het hele project. Als een Agile-project was het ook belangrijk voor Keesing dat Horizonteer een producteigenaar kon bieden met de competentie en het vertrouwen om technische discussies over te nemen en deze op de beste manier in een gebalanceerde en onafhankelijke manier te verplaatsen. Horizonteer heeft Judith geleverd, die voor 80% van haar werktijd was ingebed in het Keesing-team.
"Horizonteer was indrukwekkend snel en 'hands-on' om de basis van de waarde van ons product en ons transformatie UX / UI-project te begrijpen en ervoor te zorgen dat Judith vroeg in het proces werd opgenomen om de wederzijdse kwalificatie van de kans te waarborgen. We waren onder de indruk en blij hoe snel Judith zich betrokken voelde bij het project en bij het brede professionele team aan onze kant. Aan het einde van het project was Judith echt een van het team en hadden we gemengde gevoelens van geluk bij het goede projectresultaat en verdriet bij het afscheid nemen na voltooiing van het contract. Van begin tot eind leverde Judith economische en effectieve communicatie over veel complexe kwesties, waarbij ze gebruik maakte van tools en goede communicatie om inclusie en goede resultaten te waarborgen. Bedankt voor het zijn van een positieve en betrouwbare collega!"
— Calum Bunney, productmanager, Keesing Technologies
Judith was op het moment van de project start vers ingevlogen bij Keesing. In rap tempo heeft ze zich de business eigen gemaakt en de wensen voor de DocumentChecker tool omgezet naar use cases/User Stories. Daarbij heeft ze intern ook de stakeholders gemanaged, iets wat in een grote organisatie best een uitdaging kan zijn. Zet daar een informele sfeer naast, met wat humor hier en daar en we hebben een format voor het goed opzetten en opleveren van het project. Kijkend naar het resultaat kunnen we hier tevreden op terug kijken en wellicht komen we haar in de toekomst weer tegen bij een ander project!
— Scrum Master, digitaal bureau
De uitkomst
Het resultaat van het project voor Keesing was een goed beheerd en gecontroleerd project dat een nieuwe webservice vanaf de tekentafel naar een eerste commerciële release bracht, op tijd en binnen budget. Het nieuwe ontwerp en de creatie van het oorspronkelijke project zorgen er ook voor dat de wendbaarheid van de Keesing DocumentChecker-webservice wordt gegarandeerd en Horizonteer speelde een instrumentele en fundamentele rol bij het opzetten hiervan.
Horizonteer experience
“Bij Keesing werkte ik als Product Owner om het bestaande product DocumentChecker te upgraden naar een nieuwe versie. Het was een uitdaging om de Front-End en Back-End teams samen te brengen en te voldoen aan de eisen van zowel interne gebruikers van Keesing als klanten. Om dit te bereiken, hielden we iedereen bij Keesing betrokken en geïnformeerd. De samenwerking met Keesing was prettig. Dank voor deze uitdaging en samenwerking!”
— Judith Ditscherlein, Horizonteer op dit project